دانستنی‌های نوجوان | دختری کوچک با رؤیاهای بزرگ
  • کد مطالب: ۱۵۵۴۶۵
  • /
  • ۰۵ آذر‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۵

دانستنی‌های نوجوان | دختری کوچک با رؤیاهای بزرگ

پالی چسنووکوا (Polly Chesnokova) در دوران کودکی و اوایل نوجوانی در شهر کیف اوکراین افراد و سازمان‌های بسیاری را می‌شناخت که برای تبلیغ و شناساندن زندگی به سبک «پسماند صفر» فعالیت می‌کردند.

ریحانه صادقی- مترجم- پالی چسنووکوا (Polly Chesnokova) در دوران کودکی و اوایل نوجوانی در شهر کیف اوکراین افراد و سازمان‌های بسیاری را می‌شناخت که برای تبلیغ و شناساندن زندگی به سبک «پسماند صفر» فعالیت می‌کردند.

او در سفرش با دانش‌آموزی در آمریکا آشنا شد که او هم در یک روستای کوچک در اوکراین بزرگ شده بود.

پالی متوجه شد نوجوانان در مناطق روستایی اوکراین آموزشی درباره‌ی فعالیت‌های دوستدار محیط زیست نمی‌بینند و هیچ اطلاعی از صدماتی که به محیط زیست وارد می‌شود ندارند.

پالی که اکنون ۱۸ ساله و دانشجوست، در سال ۲۰۱۹، به همراه گروهی از افراد دیگر، سازمانی با نام ESMU برای برگزاری دوره‌های آموزشی محیط زیستی باکیفیت و قابل‌دسترس برای همه‌ی دانش‌آموزان در سرتاسر اوکراین تأسیس کرد.

این سازمان به نوجوانان و جوانان درباره‌ی جنبش‌های محیط زیستی و اینکه چطور به افرادی اثرگذار در جوامع خود تبدیل شوند آموزش می‌دهد.

برخلاف سازمان‌هایی با اهداف مشابه، ESMU به مناطق دورافتاده می‌رود و با اجرای کارگاه‌های حضوری، به دانش‌آموزان نشان می‌دهد چطور نقشی پویا و فعّال در حفاظت از محیط زیست ایفا کنند.

در عرض تنها ۵ ماه، ESMU همکاری تنگاتنگی با ۱۰۰ جوان در ۳ منطقه‌ی اوکراین داشته و با صد‌ها جوان دیگر از طریق رسانه‌های اجتماعی تعامل داشته است. در پاییز ۲۰۱۹ از گروه ESMU دعوت شد در رویداد‌های ملی اوکراین سخنرانی‌هایی داشته باشد.

 

www.wearefamilyfoundation.org

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.